Om skolan.

Har fått en del frågon om varför jag hoppar av.
Och varför jag inte tar praktik.
Och en tyckte att jag stava dåligt. 
Det garva jag iofs bara åt men ah.. kul vare!
Tack iallafall för förslaget. haha.

Men det viste jag redan, men kollar aldrig hur jag skriver
när jag skriver på datan. Plus att jag är dyslektiker så det
är lätt hänt. VÄNJ ER!!!!

Varför jag hoppar av är för att jag inte har rätt GO i mig.
Har man inte gått på IV så VET man inte heller varför det är som det är.
Om man inte är som min pojkvän såklart.
Men jag har ingen bra koppling till skolan, bytte för kanske en månad sen.
Sen så har jag problem med annat som är på hemmaplan så det
tar jag inte upp här. För det gör ju inte saken bättre.

Varför jag inte tar praktik är för att praktik är skitgöra.
När man kommer till en arbetsplats som praktikant får man göra
sakerna dom inte vill göra .. eller framför allt ORKAR göra.
Jag har redan praktiserat ända sen jag började IV.
Och det var veckor i helvetet. Visseligen fick jag pengar.
Men det var inte värt ett ända öre med allt slit jag gjorde där.
Mina vänner vet och framför allt pojjkvän vet hur trött jag var.
Så det är inte värt det.

Därför vill jag testa på jobb. och tjäna pengar så att jag kommer ut.
Det är endå pengar man jämt behöver, allt innom kläder.
nöjen då bio och sånna saker.
Alkohol.. skor, smycken och hårfärg .. ALLT kostar.
Så ifrågesätt mig inte nu varför jag hoppar av eller varför jag inte tar praktik.
För nu har ni svaret. Fortsätt med era kommentarer!


Kommentarer
Postat av: felicia :)

Hej Caroline :) det är bara bra, hur är det själv? Nej tyvärr... jag har ingen aning alls :( eftersom jag itne sökt själv eller så.. Men jag kan hojta till om jag kommer på någonting!

2009-01-12 @ 20:16:58
URL: http://fessy.blogg.se/
Postat av: M

Nä, jag ber faktiskt om ursäkt för den där stavningskommentaren. Det var nog första och sista gången jag försökte mig på att ta ut min frustration och ilska över en stackars oskyldig bloggare. Kritik kan man ju ge - men då ska den vara konstruktiv och inte under bältet, som stavningskommentaren var. My mistake, förlåt.



Resten av kommentaren var dock allvarligt menad, så det var lite synd ändå att du inte publicerade den. Jag menade det inte som att du skulle jobba gratis och göra skitgörat som man gärna får på en praktikplats. Jag menade inte ens att du skulle praktisera. Utan att du kan ju erbjuda dig att gå bredvid ett par dagar, gratis, för att komma in i jobbet och sedan bli timvikarie. Det var så jag gjorde, funkade utmärkt.



Jag vet också hur det är att inte ha rätt "go" för skolan, jag hoppade av gymnasiet både en och två gånger och jag har gått IV ett par gånger med, vet att det är värdelöst. I don't blame you, tror jag ingen gör, bara du kan veta vad som känns bäst för dig.



Lycka till.

2009-01-14 @ 17:13:16

Din åsikt:

Namn:
Hej kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0