5 Januari

Mamma har alltid stöttat mig i mina val. Och ibland påvärkat dom så att det blivit rätt.
Idag pratade jag med henne om en ganska viktig sak, som jag tycker att alla tjejer
borde prata med sin mamma om. Graviditet och valett att Behålla, eller göra en Abort.
Hon vart lite förvånad, men började prata om hur hon hade det när hon var ung.
Och det gjorde faktiskt så att jag lungnade mig .. kände att jag kunde andas.
Men jag frågade hur Hon skulle reagera, och agera om det hände just mig.
Man vet ju faktiskt inte om det händer, det kan ju hända av RENT misstag.

Personligen så skulle jag nog först få panik och ångest.
Men tror sen att det skulle övergå till lycka. Fast vad vet jag.
Jag skulle nog inte göra abort. Men jag skulle spara pengar.
Gå i skolan under graviditeten iallafall. För då får man ju både utbildning,
och pengar. För det kommer man behöva. Barnet ska ha, vagn, kläder,
säng, leksaker och gud vet vad.  Sen så skulle jag nog skaffa mig ett jobb.
För att få ännu mer pengar. Och öppna att spar konto. Viktigt med pengar.

Sen framför allt,  söka stöd hos mamma och så pojkvännen.
Försöka göra det bästa av situationen. Det är bra att man har bra kontakt med
sina föräldrar. Vissa blir ju utslängda. Eller att det blir familje bråk pga beslutet.



Nu är jag iallafall trygg med att veta vad min mamma skulle göra,
och hur hon skulle bete sig. Känns jättebra faktiskt!
Haha johnny, bli inte rädd nu!

Nej nu ska jag städa rummet ! :) 
Nu ska det äntligen bli RENT och SNYGGT.
Jag har köpt nya lakan och så.. haha det är fotbollar på  och står
GOAL på kudden. mm UNDERBART. Nu gåår jag :) Ha en bra eftermiddag /  Caroline




Kommentarer

Din åsikt:

Namn:
Hej kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0